Äntligen fick jag till det

Nu har jag reglerat receptet lite, provade att ha i 1 tsk malda psylliumfrön (se bild)
Det är precis samma sak som fiberhusk men mycket billigare.
I alla bröd är det ju fiberhusk/psylliumfrön i alla LCHF bröd, men oftast 2-3 msk och jag blir väldigt dålig i magen.
Jag gjorde ju ett bröd utan fiberhusk som blev väldigt bra.
Men nu provade jag att tillsätta 1 tsk psylliumfrö och det blev ännu bättre och min mage klarade den mängden
Nedan har ni det senaste receptet,
Jättegott, alla som smakat vill ha receptet

Ullas Ostfrallor 6-8 st

3 ägg

3 dl riven ost

3 msk majonäs

1 tsk psylliumfrön malda från finax

0,5 dl kokosmjöl

0,5 dl Mandelmjöl

1 tsk bakpulver


Gör så här

Vispa äggen hårt tills de blir fluffiga

 

Tillsätt

ägg, ost, majonäs

Kryddor om du vill tex. brödkrydda

Blanda ihop alla torra ingredienser

Blanda ner i äggsmeten

 

Låt svälla i 10 min

 

Klicka ut på bakplåtspapper

 

Grädda i 200 grader tills de har fått färg

 

PS. Idag 13/12 böt jag ut Mandelmjölet mot hasselnötsmjöl.

Jag tillsatte även 2 msk vallmofrö. Jättegott


Kommentarer
Postat av: Anja Rantanen

Gjodde efter receptet .ugnen 15min.(Varmluft).Dom Va goda.

2014-12-31 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0