Vörtlimpa LCHF

Mått och vikt får ni efter helgen för nu har jag hamnat på en platå.
Men jag har ingenstans bråttom, huvudsaken det går åt rätt håll.
Vikten står still, så jag kollade inte måtten heller.
På måndag får vi se om vågen rört på sig.
JAG ÖNSKAR ER ALLA EN
Nu har jag experimenterat fram en vörtlimpa.
Den blev saftig och god. Godare än en vanlig tycker jag
250 gr Creme fraiche
9 ägg
9 dl riven ost
9 msk majonäs
1,5 dl kokosmjöl
1,5 dl mandelmjöl
1 påse vörtkryddor
3 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
Pofiber (till formen)
Värm Cremefraiche i en kastrull dra undan den från plattan och rör i vörtkryddorna.
Vispa äggen fluffligt
Tillsätt
osten och majonäsen
Vispa ihop
Vispa sen ner kryddblandningen
Blanda alla torrvaror och vispa ner dem i smeten
Låt svälla 10-15 min
Smörj under tiden en bakform 1½ L och strö i pofiber
Grädda i 175 grader 40-50 min i nedre delen av ugnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0