Första gången på 30 år

som jag går till ett gym.
Men roligt var det. Vi var 15 st som fick göra nåt som heter Easy line.
Det är ju en mjukstart för oss som inte gått på gym på länge.
Det var 15 olika stationer, ½ min på varje sen böt man till nästa, varvet ut.
2 varv hann vi med på 30 min. Sen blev det streching.
Jag blev bara lite svettig, blir svettigare när jag dammsuger, och tyckte att det där var väl lätt.
Men idag känner jag att jag har muskler, speciellt triceps, den där delen av armen där man brukar få gäddhäng.
Nu har jag inget gäddhäng för fettet har inte satt sig på mina armar, men vill inget ha heller.
Det känns även på ryggen, på sidan under armen, vet inte vad den muskeln heter, men att den finns känner jag.
Det är nog bara benen som jag inte har träningsvärk i, men de brukar jag använda så ofta så där har jag redan muskler.
Nu första veckan ska jag gå Tis, tors och lörd.
Sen får vi väl se om min kropp klarar av att öka antalet dagar till nästa vecka.
Det gäller ju att ta det lugnt i och med min fibromyalgi.
Men ett är säkert jag ska bygga den kropp jag saknar, som försvann för 24 år sedan, även om det tar tid.
För den finns där under allt fett.
Igår morse tog jag vikt och mått för det kan ju vara roligt att se vad som händer när jag nu börjat med gym.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk att man kan bli så lurad ibland och känna att en del träning är plätt lätt. Ända tills dagen efter.. Ujuj. :-)

2012-02-23 @ 21:52:31
URL: http://energy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0